Jak wybrać auto na wesele?

Jak wybrać auto na wesele?

Organizacja nawet niewielkiego, kameralnego wesela to dosyć skomplikowane wieloetapowe zadanie. To jednocześnie jeden z pierwszych, poważniejszych sprawdzianów dla związku. Może się bowiem okazać, że w wielu kwestiach mamy inne zdanie i musimy postarać się o jakiś kompromis. Poza tym działamy jeszcze pod presją, czasu, stresu i różnorakich oczekiwań najbliższych.

Główny plan imprezy weselnej

Aby nic nie umknęło naszej uwadze, przeanalizujmy raz jeszcze najważniejsze punkty, jakie należy zrealizować:

– kwestie organizacyjne (związane z kościołem i USC),

– wynajęcie sali lub restauracji,

– zamówienie fotografa lub kamerzysty,

– zadbanie o oprawę muzyczną (zespół, DJ) i dodatkowe atrakcje (fotobudka, pokaz sztucznych ogni, pokazy iluzji itp.),

– ustalenie menu,

– wszelkie kwestie związane z ubiorem i stylizacją państwa młodych (od sukni i garnituru przez dodatki i biżuterię po usługi kosmetyczne i fryzjerskie),

– dekoracje (wiązanki ślubne, przystrojenie kościoła, samochodu, sali, stołów, zaproszenia, podziękowania, wizytówki ślubne),

– zapewnienie transportu oraz miejsc noclegowych zarówno dla młodej pary jak i gości.

Rozsądny podział obowiązków

Aby nie tworzyć niepotrzebnych napięć i nie prowokować awantur, warto przygotować wszystko odpowiednio wcześniej oraz rozsądnie podzielić się obowiązkami. Część czynności w rzeczywistości warto zrobić razem, w innych punktach niech każdy zajmie się tym, na czym zna się najlepiej. Ona z pewnością idealnie dobierze kolor wiązanek czy dekoracje stołu. On z kolei lepiej sprawdzi się w kwestiach czysto technicznych związanych przykładowo z wynajmem samochodu. Z powodzeniem można ten obowiązek scedować na mężczyzn, nie martwiąc się o wybór najlepszego modelu i dopełnienie wszystkich formalności. Choć oczywiście nie zaszkodzi rzucić okiem czy kolor i ogólny design nam odpowiada.

Wybór samochodu ślubnego

W pierwszej kolejności należy wybrać, jaki środek transportu nas interesuje. Większość specjalizujących się w tego typu usługach film oferuje:

– luksusowe sedany i kabriolety,

– ujmujące auta w stylu retro,

– eleganckie, stylowe limuzyny,

– dorożki i karety.

Wybierając środek transportu na ten dzień warto zadbać o to, aby wpisywał się on w całościowy klimat imprezy. Przykładowo jeśli wesele będzie w bardzo nowoczesnej, oszczędnej formie, raczej nie decydujmy się na dorożkę czy samochód w stylu retro i odwrotnie do imprezy w stylu góralskim nie będzie pasował najnowszy model mercedesa.

Stan techniczny

Poza wyglądem koniecznie powinniśmy zainteresować się stanem technicznym. Tutaj do głosu dochodzą właśnie panowie. Chociaż należy uważać na to, aby zanadto nie dać się ponieść emocjom. W tym wypadku nie chodzi bowiem o tyle o osiągi, pojemność silnika i o to, jak prędko samochód rozpędza się do setki, ale o to aby wybrany model bezpiecznie i sprawnie zawiózł nas do kościoła, a później na salę weselną. Raczej nie powinniśmy też poprzestawać na przeglądaniu witryn internetowych i katalogowych folderów, ale wybrać się osobiście do salonu, przyjrzeć się dokładnie samochodom, sprawdzić, jaki stan reprezentują i czy odzwierciedlają to, co widzieliśmy na zdjęciach. Warto też umówić się na krótką jazdę próbną.

Umowa

Jeśli już zdecydowaliśmy się na markę samochodu, koniecznie należy podpisać umowę. Po pierwsze zaklepiemy sobie ten konkretny model na wybrany przez nas termin. Po drugie w umowie zawrzemy wszystkie punkty, na których nam zależy. Warto zadbać o to, aby umowa była odpowiednio szczegółowa, a więc nie tylko: kto, co od kogo, kiedy i za jaką kwotę pożycza, ale też szczegółowe warunki, dotyczące trasy przejazdu (czy chodzi tylko o przejazd z kościoła na salę czy zapewnienie nowożeńcom całodziennego transportu, łącznie z wyjazdem z na zdjęcia itp.), wynajęcia kierowcy, ubezpieczenia, przystrajania samochodu itp.

Ubezpieczenie

Ubezpieczenie OC to oczywiście bezsprzeczny obowiązek. Niemniej jednak niektóre firmy pakiet posiadają pełny pakiet ubezpieczeń i na pewno nie jest to kwestia, na której warto oszczędzać. Jeśli zdecydujemy się na samodzielne prowadzenie samochodu, sprawdźmy dokładnie czy w umowie najmu nie ma adnotacji o dodatkowej opłacie z tytułu ubezpieczenia.

Kierowca

Przechodzimy do kolejne ważnej kwestii. Część przyszłych małżonków chce w tym dniu osobiście usiąść za kółkiem. Nie co dzień mamy przecież okazję przejechać się zabytkowym rolls roycem czy stylową limuzyną. Nie jest to jednak do końca zalecane rozwiązanie, a tego typu trakcje naprawdę lepiej zarezerwować sobie na inny dzień. Pamiętajmy o tym, że dzień ślubu, wesela to dla wielu osób dzień dosyć stresujący, pełen emocji. Stres i emocje to zaś nie najlepsze warunki dla kierowcy. Lepiej więc, żeby samochód poprowadziła w tym dniu osoba bezstronna, niezaangażowana, profesjonalna i posiadająca doświadczenie w tego typu pracy.

Dekoracje

Wiele modeli samochodów ślubnych prezentuje się na tyle stylowo, że poza drobnymi akcentami w zasadzie nie wymagają już żadnej dodatkowej oprawy. Niemniej jednak niektórzy nowożeńcy nie wyobrażają sobie braku ozdobnych elementów na samochodzie. Warto ustalić te kwestie już podczas spisywania umowy. Czasem źle zamontowana lub przygotowana dekoracja może porysować lakier czy w jakiś inny sposób uszkodzić karoserię. Zazwyczaj firmy specjalizujące się w usługach weselnych samodzielnie przystrajają auta i można wybrać coś z gotowej oferty.

Plan B

Mimo tego, że samochód prezentuje się świetnie i nie mamy żadnych zastrzeżeń do jego stanu technicznego, to jednak należy wziąć pod uwagę tzw. nieprzewidziane sytuacje typu awaria, przebicie opony itp. Aby uniknąć niepotrzebnego stresu, dobrze jest zawczasu przygotować plan B. Część firm w takich sytuacjach ratuje nowożeńców samochodem zastępczym. Jednak nie jest to ogólnie przyjętą normą, dlatego warto zapytać o tego typu kwestie, jeszcze podczas spisywania umowy. Jeśli firma nie ma takiej usługi, ale poza tym oferta całkowicie spełnia nasze oczekiwania można się na nią zdecydować, ale w zanadrzu dobrze mieć przygotowaną wersję awaryjną (w postaci dobrze utrzymanego samochodu wujka, sąsiada czy kolegi z pracy).

Zajmujemy się wynajmem fotobudek na wesela i imprezy od ponad 3 lat. Działamy w szczególności na terenie Warszawy, Wrocławia, Poznania, Leszna oraz Ostrowca Świętokrzyskiego. Chcecie upodobnić naszą fotobudkę do waszej imprezy? Okleimy ją dla Was na specjalne życzenie powodując, że Fotobudka stanie się integralnym elementem waszego wydarzenia.

0 komentarzy

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*